Hernia fysiotherapie

HomePijnklachtenHernia fysiotherapie

Heb je last van je been, onderrug of bil? Dit zijn symptomen die voorkomen bij een hernia. Dit is een uitpuiling van een schijf tussen je wervels. Deze drukt op de zenuwen wat pijn kan veroorzaken. De zenuwen lopen voornamelijk langs je rug richting je been en voet. Daarom voel je hernia klachten vooral op deze plekken. WillU Fysio zorgt ervoor dat je klachten verminderen met een behandeling op maat.

Symptomen van een hernia

De symptomen van een hernia kunnen verschillen van een branderig of doof gevoel tot scherpe pijnscheuten. Deze pijn voel je voornamelijk in je onderrug, wat door kan stromen tot je onderbeen en voet.

Bij bepaalde houdingen of bewegingen kunnen de hernia klachten erger worden. Bijvoorbeeld als je teveel staat waardoor de wervels extra belast worden. Het ontstaat van een hernia is onduidelijk, het kan te maken hebben met erfelijkheid. Het kan ook liggen aan de volgende zaken:

• Lengte
  • Lichamelijk zwaar werk
  • Roken
  • Stress

Herken jij de symptomen van een hernia en sluiten bovenstaande oorzaken aan bij je dagelijks leven? Dan is het verstandig om een onderzoek te laten doen bij de huisarts. Wanneer is vastgesteld dat het om een hernia gaat, kan fysiotherapie helpen om de klachten te verminderen.

Hernia fysiotherapie

De hernia fysiotherapie bij WillU Fysio is erop gericht om de pijn in de onderrug of benen weg te nemen of zoveel mogelijk voorkomen. De behandeling zorgt voor de lange termijn voor een blijvend herstel. Samen maken we een inschatting van wat er nodig is om jouw hernia klachten te behandelen. Je kunt rekenen op goede en vertrouwde zorg!

Heb je nog vragen?

Heb je vragen over bepaalde symptomen van een hernia? Of wil je weten hoeveel behandelingen je nodig hebt? Neem dan gerust contact met ons op! Wij zijn telefonisch bereikbaar op 0167-521020 of stuur een mail naar info@willufysio.nl. Het is ook mogelijk om zelf een afspraak in te plannen!

WillU-Fysio-logo-L

Wil jij werken aan je conditie of herstel met WillU Fysio?

Plan jouw afspraak dan via onze website.